27 Ocak 2015 Salı

Filmler ve Kütüphaneler


Kitap sevdiğim için film izlerken çoğu zaman kitaplar ve kütüphaneler ilgimi çeker. Sevdiğim ve izlediğim filmlerde beğendiğim kütüphaneleri paylaşmak istedim.

1- You've Got a Mail



Meg Ryan'ın "The Shop Around The Corner" adlı kitapçısı

Hangisinden başlasam, zaten film tamamen kitaplar üzerine kurulu şahane bir film. Film New York'ta geçer ve mevsimlerin değişmesine de tanık oluruz. 50 kere falan izlemişimdir sanırım. Ne zaman umudum azalsa izlediğim filmlerden. Filmin her anında kitap var. Meg Ryan ile Tom Hanks kitap işinde iki rakip. Hem kitapçıları hem de evlerindeki kütüphaneler şahane. Tabii her ne kadar Tom Hanks'in mağazası, Meg Ryan'ın mağazası kadar sevimli olmasa da Amerika'nın o muhteşem kitapçılarından esinlenerek yapılmış (Ah Barnes&Noble ah). Meg Ryan'ın kitapçısının adı " The Shop Around The Corner". 1940 yılı yapımı James Stewart filminin adı. Konu itibariyle de bu filme bir selam gönderiyor. Aşk ve Gurur ise filmin en önemli kitabı.  


Meg Ryan'ın evindeki kütüphanesi 



Konuk oldukları evin kütüphanesi




Tom Hanks'in "Fox&Sons Books" adlı kitapçısı 


Tom Hanks'in evindeki kütüphanesi 
2- LOTR 


"Hepsine hükmedecek bir yüzük, Hepsini o bulacak, Hepsini bir araya getirip, karanlıkta birbirine bağlayacak."

Kitap yeterince kült değilmiş gibi filmi de kült oldu. Beni bilenler LOTR fanlığımı iyi bilirler. Her yaz kitabı okur hemen her ayda filmlerini izlerim. Filmin en güzel sahnelerinden biri Gandalf'ın yüzük ile ilgili araştırma yapmak için gittiği kütüphane. Orada çalışmak isterdim. Bilbo'nun yazdığı kitap ise şahane.





3- Gone With The Wind 


Red Butler buralarda olmasın!

Filmi, kitabını geçen bir eser Rüzgar Gibi Geçti. Kitabından çok daha etkileyicidir. Defalarca izledim. Vivien Leigh, Scarlet O'Hara olmak için doğmuş. Ona o kadar yakışıyor ki. Filmin en önemli sahnesi, Scarlet'in aşkını ilan ettiği sahne, kütüphanede geçer. Scarlet o kitapların arasında muhteşem durmuyor mu? 

4-Something's Gotta Give




Nancy Meyers'in filmleri gerçekten çok keyifli ve seçtiği evler şahane. Bu filmde de New York Southampton'da bir evde geçiyor hikaye. Diane Keaton bir yazarı canlandırıyor filmde. Hem çalışma masası hem de kütüphanesi muhteşem. Film de çok keyifli. 


Burada tez yazılır işte

5- Shawshank Redemption



"Korktukça tutsak, umut ettikçe özgürsün."

Sinema tarihinin en muhteşem filmlerinden biri, benim de en sevdiklerimden. Yine defalarca izlediğim filmlerden. Andy'nin kütüphanede çalışması onun için bir dönüm noktası olur. Defalarca kitap talep eden mektuplarına günün birinde cevap geldiğindeki mutluluğu bizim de içimizi kaplar. Filmin en önemli kitabı hatta belki de oyuncusu İncil'dir. Kurtuluş onun içindedir. 

Exodus: Çıkış Mısır'dan çıkışı anlatır daha doğrusu kaçış mı demeli ?

6- Indiana Jones and the Last Crusade


Kahramanım Indi 

Geldik en sevdiğim seriye. Arkeolojiyi sevmemde ve seçmemde etkisi büyük. Filmin en önemli sahnelerinden biri Venedik'deki kütüphane sahnesi. Yerdeki mermeri kırarken kütüphanecinin kitapları damgalarken senkronizasyonu şahane. Filmde ayrıca Indiana Jones'un babası Henry Jones'a ait Kutsal Kase günlüğü muhteşem. Şahane bir defter. Hatta defteri Hitler imzalıyor mutlaka izlenmeli o sahne.


O damgadan o kadar ses çıkar mı? 



Kutsal Kase'ye nasıl ulaşılır? 


Bir imza mein Führer :) 

7- The Mummy


Yapma işte bunu!

Güzel bir seri daha. Tabii ben en çok ilk filmi seviyorum. Egyptolog olmak ne çok isterdim. Filmin en güzel sahnelerinden biri Rachel Weisz'ın kütüphanede çalıştığı sahne. Yine Esaretin Bedeli'nde olduğu gibi burada da baş rolde bir kitap var: Ölüler Kitabı. Şahane bir kitap. 


Ölüler Kitabı 

8- The Holiday


Belki şurada kitap okuyan bir Deniz vardır ;) 

Yine bir Nancy Meyers filmi; başrolde oynayan Kate Winslet ve Jude Law kitap işinde iki kardeş. Bu nedenle kitaplar karşımıza çıkıyor. Zaten Kate Winslet'in cottage'ı muhteşem. Ancak maalesef gerçekte böyle bir ev yok. Bu ev film için çok kısa bir sürede inşa edilmiş. Film çok güzel, en sevdiğim yanı ise meşhur The Good, The Bad and The Ugly filminin çirkini Eli Wallach'ın da filmde yer alması. 


Editör olan Jude Law'ın çalışma odası ve kütüphanesi 

9- Nothing Hill


Ah canım ya

Bir kitapçı filmi daha. Ünlü bir aktristi canlandıran Julia Roberts film çekimi için geldiği İngiltere'de girdiği küçük bir kitapçıda Hugh Grant ile tanışır ve aralarında sevimli bir ilişki başlar. Hugh Grant'in küçük ve sevimli kitapçısına bayılmamak mümkün mü? 


Ne güzel bir an!


10- Amour


Çok üzücü ama izlenmeli

Son yıllarda izlediğim en etkileyici filmlerden biri. İzlemediyseniz kesinlikle izlemenizi öneririm. Emekli müzik öğretmeni bir çiftin öyküsü. Hem plak koleksiyonları hem kütüphaneleri ile film ayrıca ilgimi çekti. Hüzünlü bir film.

BONUS: English Patient


İngiliz Hasta benim en sevdiğim  filmlerden biri. Filmde Kont Almasy'nin kitabı çok güzel. İçinde her türlü anı var. Ayrıca Katharine, Herodotos'dan çok hoş bir hikaye anlatıyor. Kandaules'in öyküsünü. Epeydir izlemiyorum canım izlemek istedi. 



Benim listem bu... Aklıma gelen film olursa eklemeyi düşünüyorum. Sizin böyle bol kitaplı filmleriniz var mı? Lütfen yazın :) 

14 yorum:

  1. Sevgili Deniz ne kadar harika bir yazı olmuş bu öyle! Benim de çok sevdiğim filmler var listende ama ayrıca duymadıklarım da var onları bir kenara not aldım hemen. Kitap severler kitaplı filmleri, dizileri de ayrı seviyor. Ben de böyle bir liste yapsam benim de ilk örneğim aynı olurdu; çok seviyorum You've Got a Mail'i =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :))) Sen de yap bence okumak keyifli olur
      Sevgiler Canım

      Sil
  2. kitaplı filmlere örnek le herisson'ı söyleyebilirim, son zamanlarda izleyip çok sevdiklerimden. dizi olarak da tavsiyem izlemediyseniz gilmore girls. :) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa evet unutmuşum çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Bende sizin gibiyim Denizcim,
    Film izlerken kütüphanelerin olduğu sahneler hep dikkatimi çekmiştir.Kızıma beni böyle bir yere bırak elimede kahvemi ver ömrümü geçiririm ben burada derim.
    Hele Rüzgar Gibi Geçti filmindeki sahne harikadır.
    Scarlet O'Hara ya hem bayılır hemde sinir olurum.Ne işin var senin Ashley ile Rhett Butler dururken dimi ama...
    Indiana Jones...ve kitapların yakıldığı sahne. Her izlediğimde ağlayasim gelir.
    Love Story filminde iki sevgilinin tanıştığı yerde kütüphanedir. Hafızamda yer etmiştir bu sahne.
    Böyle yazılarınızın devamı dileğiyle
    Sevgiler
    Sadik Okuyucunuz Derya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevgili Derya
      Love Story filmini çok uzun zaman oldu izleyeli unutmuşum teşekkür ederim anımsattığın için
      Sevgiler

      Sil
  4. Güzel bir liste. Ben de kütüphanelere ve okuma alanlarına bayılırım. Özellikle tarihi filmlerin bir sahnesinde harika malikanelerin içinde kütüphaneler bulunur. Aşk ve Gurur / Jane Austin'nin bütün kahramanları okumayı seven kültürlü kadınlardan oluşur ve filmlerin bir sahnesinde mutlaka kütüphane vardır. Jane Eyre filminde de... Ayrıca aklıma BATMAN geliyor. Marvell.in bu olağanüstü karakterinin müthiş kütüphanesi olan bir malikanesi vardır.

    YanıtlaSil
  5. Tahmin edersin; bu yazıya bayıldım, bayıldım, bayıldım ♥.♥ bilmediklerimi izlemek için not ettim, çok teşekkürler canım, ellerine emeğine sağlık. :*

    YanıtlaSil
  6. Bir sinefil ve kitapsever olarak kaleme aldığınız bu yazınıza bayıldım. Yürekten kutlarım sizi.
    Bir konu üstünde araştırma yaparken, bloğunuza rastladım ve ilk dikkatimi çeken zengin içeriği oldu. Vakit buldukça eski yazılarınızı okumaya çalışacağım bu yüzden adresinizi hemen sık kullanılanlar sayfama ekliyorum.
    Saygıyla.
    Emrah Çoruh

    YanıtlaSil
  7. Tekrar selamlar,
    Bu güzel listenize aklıma gelen bir kitapçı sahnesini de ben ilave etmek isterim. Favori yönetmenlerimden David Cronenberg'in 2012 yapımı Cosmopolis filmi (her ne kadar filmi başarılı bulmasamda) içinde geçen bu sahnedeki eski kitapevi çok hoşuma gitmişti. Toronto'daki "David Mason Bookstore" da çekilen sahnede, güzel aktrist Sarah Gadon ve yakışıklı aktör Robert Pattinson arasındaki aşkın çekim gücü, Cronenberg tarafından çok güzel yansıtılmıştı. Buradan fotoğraf ilave etme şansım olamadığı için size iki link vermek istiyorum. http://cronenbergmuseum.tiff.net/carte_34-map_34-eng.html ve https://cosmopolisfilm.wordpress.com/2012/03/24/book-to-teaser-closer-look-at-the-cosmopolis-teaser-trailer-part-2-rats-packer-swagger-a-haircut-spoilers/ Tekrar tebrik eder ve keyifli çalışmalar dilerim. Saygılarımla Emrah Çoruh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ne zamandır bloğuma vakit ayıramamanın üzüntüsü içindeyim keşke daha çok yazabilsem önerinize hemen bakıyorum ilginize ve yorumunuza tekrar teşekkür ederim aklınıza geldikçe lütfen yazın
      Sevgiler

      Sil
  8. teşekkürler.tam olarak aradığım şeydi:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...