28 Ağustos 2014 Perşembe

Agatha Christie - Arka Sokaktaki Cinayet


Arka Sokakta Cinayet (Murder in the Mews)

Agatha Christie

Altın Kitaplar

2011, İstanbul

ISBN: 978-975-21-1300-8

285 Sayfa

Çeviri: Çiğdem Öztekin





Tatil kitaplarımdan biri. Tatilde Agatha Christie okumak istiyordum. Kütüphaneme bakarken ne zaman aldığımı hatırlayamadığım Arka Sokaktaki Cinayet ve Cinayetler Kulübü kitaplarımı görünce o kadar çok sevindim ki hemen çantama attım ikisini de. Bildiğiniz üzere Agatha Christie'nin tüm polisiye romanlarını bitirmiştim. Sıra öykülere geldi.

Arka Sokaktaki Cinayet, Poirot öykülerinden oluşan bir kitap:

  • Arka Sokaktaki Cinayet
  • İnanılmaz Hırsızlık
  • Ölü Adamın Aynası
  • Rodos Üçgeni 
Hepsi birbirinden güzel Poirot'nun olması yeterince tatmin edici. 

Arka Sokaktaki Cinayet; çözüm açısından çok ilgi çekici. Alışagelmiş bir tarzı olmadığı için çok sevdim. Poirot her zaman ki gibi titizlikle ele alıyor olayı. Olayın başlangıcı da hoş. 5 Kasım Guy Fawkes Gecesi'nde (V For Vendetta izleyenler iyi bilir) Poirot ve Müfettiş Japp aralarında cinayet işlemek için mükemmel bir gece olduğundan bahsederler. Zira havai fişek sesleri ile silah sesinin ayırt edilmesinin güç olduğu için ortam mükemmeldir. Ertesi gün gerçekten de bir şüpheli bir ölüm vak'ası haberi alırlar. Öykünün başarılı uyarlaması burada

Diğer öykü İnanılmaz Hırsızlık da ilk başlarda biraz anlamsız gelse de finalini okuyunca zekice bulacağınız bir öykü. İngiliz Hava Kuvvetleri Komutan Mareşal Carrington ile Savunma Bakanı Lord Mayfield ülke savunması için önemli planlar hakkında konuşmak için bir araya gelirler. Ancak ajan olduğundan şüphelenilen Bayan Vanderlyn de konuklar arasındadır. Yemekten sonra yapacakları toplantı sırasında bazı önemli evrakların kaybolduğunu fark ederler ve bu işi sessizce çözmesi için Poirot'ya haber verirler. Sıradan bir hırsızlık olayı gibi dururken dediğim final çok etkileyici. Uyarlaması burada.  

Ölüm Adamın Aynası; Bir davet mektubu alan Poirot , mektubu gönderen Sir Chevenix-Gore'un kim olduğunu öğrenmek için bir davete katılır ve Bay Satterthwaite'a danışır. Adam ondan kısaca bahseder. Sonuçta çok ukala, küstah biri olduğu ortaya çıkar. Poirot daveti reddetmeyi düşünse de sonra kabul etmeye karar. Adamın evine vardığında yemek vaktidir. Herkes Sir Chevenix-Gore'un neden yemeğe gelmediği merak etmeye başlar çünkü bu konuda çok titizdir. Poirot durumdan şüphelenir ve çalışma odasına giderler. Kapı kilitlidir. Poirot kapının kırılmasını ister ve adamın cesedi ile karşılaşırlar. Değişik bir hikaye. Uyarlaması burada

Son öykü Rodos Üçgeni, adından da anlaşılacağı gibi bir aşk üçgeni ile alakalı cinayeti anlatıyor. Poirot'nun dinlenmek için geldiği Rodos'da şahit olduğu bu aşkın bir cinayete neden olabileceğini düşünüyor ve gerçekten de cinayet işleniyor. Poirot gayet soğukkanlı bir şekilde olayı açıklıyor. Uyarlaması burada

Tatil için keyifli bir kitap oldu. Külliyat tamamlama maceram son hızla devam ediyor :) Yanlış bilmiyorsam Agatha Christie külliyatının basılmayan tek kitabı "Poirot Investigates" adını taşıyan öykü kitabı. Pek çok önemli öykünün olduğu kitap umarım en kısa zamanda basılır. 


5 yorum:

  1. Bende sizin gibi tatilde kitapsiz yapamayanlardanim.Tatile cikarken Buyuk Dortleri yanima aldim ve bir solukta okudum.Sevgili Poirot herhalde hicbir macerasinda bukadar cile cekmemistir canim benim.Su Li Change Yen e sinir oldum dogrusu.
    Cinayetler Klubu cok guzel bir kitapti.En hosuma giden hikaye Mavi Sardunya olmustu.Arka Sokaktaki Cinayet kitabinida en kisa zamanda temin edip okuyacagim.Sabirsiz bir insan olarak coktan uyarlamalarini izledim bile.Poirot un basilmamis oyku kitabi en kisa zamanda basilir insallah.
    Agatha Christie nin butun kitaplarini ve oykulerini okumus olsanizda arada bu tarz yazilariniza devam edin lutfen.
    Sevgilerimle
    Sadik Okuyucunuz Derya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Mavi Sardunya çok güzel bir öykü
      Arka Sokaktaki Cinayeti de beğenirsiniz diye düşünüyorum
      Daha okuyacağım kitaplar olduğu için yazılar sürecek ayrıca bir kaç yazımı yeniden gözden geçirdim yeni baskısı yapanlar kitaplar hakkında twitter hesabımda değişen yazıların linkini veriyorum
      Sevgiler Derya

      Sil
  2. Bu kitapla ilgili enteresan bir anım var. Bir gece evde yalnız (her zamanki gibi) kanepede uzanmış, Arka Sokaktaki Cinayet'i okuyordum. İlk hikayenin ortalarında gelmiştim ki evden tıkır tukur sesler geldiğini duydum, biri sokak kapısını açmaya çalışıyormuş gibi. Zaten kitapta ürkünç şeyler okuduğum için biraz korkmuştum, sesleri de duyunca donup kaldım yerimden kıpırdayamadım, sonra sesler yaklaştı hol kapısını da birinin zorladığını duydum, hala kalkamıyorum yerimden, bekliyorum öyle buz kesmiş şekilde. Sonra holden ayak sesleri yaklaştı ve oda kapısında ablam belirdi. Meğerse beni merak etmiş, ziyarete gelmiş. :)) Kapıyı niye çalmadığı konusunda hiçbir fikrim yok ama hakikaten ödüm patlamıştı.

    Güzel kitap bu arada, yeni bir Christie yazını okumak ayrıca çok hoş :) Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ürkütücü gerçekten çok güzel bir anı paylaştığın için teşekkür ederim Canım
      Güzel yorumlarınla yazılarım çok daha güzelleşiyor
      Sevgiler

      Sil
  3. Bu kitabı ben de henüz okumadım ama elimdeki kitap listesi bittikten sonra gidip okuyacağım.Ayrıca"Poirot's İnvastigates"i şuaralar okumaya çalışıyorum.Çok ağır bir ingilizceyle yazılmamış ama uğraştırıyor hınzır :) umarım Türkçesi basılır. İngilizcesini okuduktan sonra Türkçesini okumak daha zevkli olacaktır eminim.

    Bu arada Biblio, hakikaten okurken ürktüm.Ben olsam korkudan ölürdüm vallahi :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...