15 Temmuz 2015 Çarşamba

Anadolu Medeniyetleri Müzesi


Müze gezmek benim için bir tutku ve işimin parçası. Saatlerimi harcayabilirim. Kızım da bana benziyor o da çok seviyor. Müze gezmeyi sevdiğim kadar müze mağazalarından alış veriş yapmayı da çok seviyorum. Blogumda artık bu alışverişlerime de yer ayırmaya karar verdim. Belki beğendiğiniz bir şey olur fikir verir.  Yeğenimin mezuniyeti nedeniyle (ki çok gururlandık Hacettepe İngilizce Uluslararası İlişkiler Bölüm 3. olarak mezun oldu) Ankara'ya gittik geçtiğimiz haftalarda. Yeni restore edilen müzeye gittik Almina ile. Müze gezimizi aşağıdaki slaytlardan takip edebilirsiniz. 





Gelelim müze  mağazasından aldıklarıma. Elbette müzenin bence en güzel eserlerinden biri Törensel Güneş Kursu.



 Atina kentinin sikkesi şeklinde küpe.


 Geçen bir arkadaşım "Ya bu arkeologların olmazsa olmazı bez çanta mı?" diye sordu. Evet nedense çok severiz :) ufak bir bez çanta koleksiyonum var. Bu da yeni parçası.


 Kart almadan asla çıkmam :) 


 Bu kaleme ba-yıl-dım Sparta miğferi şeklinde ucu ve minik bir de not defteri aldım. Kalem ama çok güzel. 


 Siz benim buzdolabı gördünüz mü? Ben de göremiyorum zira üstü magnet dolu bir gün onu da paylaşayım :) 


 Taklit bir sikke. Nümizmatik Hocam'ın kulakları çınlasın. Bize ders anlatırken elinde 2000 yıllık paraları tutar yeri gelince de "bak işte bu" derdi. Biz de bir gün ekmek alırken bir drahmi verecek diye gülerdik. 


Ayraçlarım olmadan asla. Bunlar da koleksiyonumun yeni cicileri. 

Siz en çok neyi sevdiniz :) 

3 yorum:

  1. Bu yaz mutlaka gitmek istediğim yerlerden biri!
    Müze mağazasından aldıkların da çok güzel ;) özellikle küpeyi ve magnetleri çok beğendim gidersem mutlaka bakacağım...

    YanıtlaSil
  2. En çok kalemle küpeyi sevdim. Bana da kısmet olur inşallah bir gün bu müzeyi gezmek.

    YanıtlaSil
  3. Anadolu Medeniyetleri Müzesi'ndeki son restorasyon çalışmaları, 2014 yılında bitti. Bu tarihten sonra müze çok daha güzel hale geldi. Ankara'ya gelenlerin mutlaka görmeleri gereken bir müze.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...