2 Şubat 2018 Cuma

Ocak Bilançosu



Ocak ayı çok verimli geçti. 13 kitap okudum tabii kızımın kitapları da var aralarında. Derslerin olmaması tabii bu durumda etkisi oldu sanırım. Artık eskisi gibi yolda kitap okuyamıyorum. Nadiren o da Kobodan okuyabiliyorum. Beyin olarak yorgun oluyorum.  Saatlerce ders anlattınca yolda müzik yada podcast dinliyorum. Ocak ayı güzeldi. Kızım ile çocuk kütüphanesine, sinemaya,tiyatroya gittik. Çok verimli bir ay oldu. Kısaca okuduklarımdan bahsetmek istiyorum: 


Yılın ve ayın ilk kitabı Bill Bryson'ın "Hemen Herşeyin Çok Kısa Bir Tarihi" kitabı. Popüler bilim kitapları son yıllarda popüler oldu. Bryson'un bu kitabı da bu türün en çok satanlarından. Kitap Big Bang'dan uygarlığın doğuşuna kadar meydana gelen olayları öz olarak aktarıyor. Kitap; Kozmosta Kaybolmak, Yerkürenin Büyüklüğü, Yeni Bir Çağ Doğuyor, Tehlikeli Gezegen, Yaşamın Kendisi ve Bize Giden Yol olmak üzere altı ayrı bölümden oluşuyor. Özellikle gençler için şahane bir kitap. 


Virginia Boecker'in "Cadı Avcısı" serisini ikinci kitabı olan "Kral Katili" etkileyici bir final yapıyor. Gönül isterdi ki seri üçleme olsaydı. Sevdiğim bir seri oldu. Cadılar, hortlaklar, şifacılar, büyücüler fantastik dünyanın en cazip öykülerinden biri. Boecker'in bir üçüncü kitabı daha dilimize çevrildi. Novella olarak tanımlanan kitap iki kitabın karaklerlerinin iki uzun öyküsünden oluşuyor: Av/Şifacı. Kitabın baskısı da ayrıca takdire şayan. 



Kızım ile ortak okuduğumuz kitaplar ise "Dahiler Sınıfı Steve Jobs" ve " Dahiler Sınıfı Leonardo da Vinci". Serinin basılmış Einstein kitabını da sipariş ettik ama henüz elimize ulaşmadı. Gördüğüm kadarıyla seri Newton, Marie Curie, Mozart ile devam edecek. Şimdiki çocuklar çok şanslı. Kitaplarn baskısı çok çekici. En okumayan çocuğu bile ikna eder. Anne babaların mutlaka çocuklarıyla aynı kitabı okumalarını öneriyorum. Paylaşmak özellikle kitap paylaşmak çok güzel. 



Antropoloji ve din alanında dört kitap okudum: Propp'un "Folklor, Teori ve Tarih", Brian Morris'in "Din Üzerine Antropolojik İncelemeler", Frazer'ın "Psişik İşler" ve maaelsef görselini bulamadığım Hikmet Tanyu'nun "İslamlıktan Önce Türklerde Tek Tanrı İnancı". Propp ve Frazer'in kitapları şahaneydi. Altını çizdiğim pek çok satır var. Dürüst olmam gerekirse Morris'in kitabı benim için erken bir kitap oldu. Biraz daha ön okuma yapmam gerekiyormuş. Başka okumalar yaptıktan sonra tekrar okumak niyetindeyim. Tanyu'nun kitabı e- kitap formatındaydı ve tezim için okudum. Alanında en önemli eserlerden. Tanyu efsanelerden yazıtlara kadar Türklerin tek tanrı inancının delillerini sunuyor.




Mitoloji alanında iki kitap okudum. Daha doğrusu birini yeniden okudum. Hesiodos'u tezim için yeniden okumam gerekti. Diğeri Behçet Necatigil'in ne zamandır okumak istediğim kitabı "Mitologya"ydı. İkisinden de ayrıca planladığım başka bir postta daha detaylı bahsetmek niyetindeyim. 




Bilenler bilir "Cinler" üzerine bir tez yazıyorum. Bu benim ikinci yüksek lisans tezim olacak. Bu dönemin sonunda savunmak niyetindeyim. Haluk Akçam'ın bu iki minik kitabı da okuma listemdeydi. Sahaflardan bulup almıştım. Sayfa sayısı az ama herşeyi sığdırabilmiş. Herkesin bana ilk sorduğu soru  "Korkmuyor musun?" oluyor. Korkmuyorum sanırım varlıklarına inanıyorum ve kendi dünyalarına saygılı olmak gerekiyor diye düşünüyorum. Umarım tezimi kitaplaştırabilirim.


Martı'nın vintage klasikleri çok güzel. Hep Amazon'da yada Barnes&Noble'da gördüğüm güzel baskılara benziyor. Bende sadece beş adet var arada bakıyorum başka kitapları bastılar mı diye yok. Martı'nın bu güzel vintage serisine devam etmesini istiyorum. Bu ayın klasiği Vadideki Zambak'tı. Lisede kısatılmış bir baskısını okumuştum. Ama romanın bir Anne Karenina ya da Madam Bovary tarzı olduğunu nedense unutmuşum işte bu yüzden yeniden okumakta fayda var. Aklımda Felix'in çocukça duyduğu hisler kalmış. Balzac'ın sanırım hala en sevdiğim romanı Eugénie Grandet. "Aşk-ı Memnu" romanlarında üzüntüden ölen ya da intihar eden hep kadınlar oluyor. Sonu farklı biten böyle bir roman anımsayan var mı? 

Siz neler okudunuz ocak ayında? Paylaşırsanız çok sevinirim :)

2 yorum:

  1. Canım yazını ancak okuma fırsatım oldu, Mitologya ve Hesiodos'u hayli merak ettim.

    Ocak ayı, okuma açısından berbat geçti benim için, iki kitaba başladım biri incecik, ikisini de bitiremedim, o kadar kötü yani ama uzun yıllardır hep istediğim Farsça çalışmalarına başladım ve bir de el yazımla ilgili bir şeyler yapıyorum, her gün yapmaya çalışınca ve malum günlük işler filan derken kitap okuduğum zamanları onlara harcamış gibi oldum.

    Bu durum inşallah Şubat ayında ve planlayacağımız güzel okumalarla düzelir diye umuyorum :)

    Yazılarını okumak çok, çok, çok güzel, böyle seninle konuşuyormuşum, yeniden tatlı tatlı anlatıyorsun da dinliyormuşum gibi hissediyorum okurken ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım arkadaşım benim
      Senin de yorumların beni çok mutlu ediyor en kısa zamanda planlarımızı yapalım
      Umarım şubat ayı senin için daha verimli geçer
      Mitoloji ile ilgili bir yazı tasarlıyorum hoşuna gideceğini düşünüyorum bakalım en kısa zamanda yazarım inşallah sevgiler

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...