1 Temmuz 2010 Perşembe

Agatha Christie - Roger Ackroyd Cinayeti



Roger Ackroyd Cinayeti (The Murder of Roger Ackroyd )

Agatha Christie

Altın Kitaplar

2007 İstanbul

ISBN 975-21-0296-4

288 Sayfa

Çeviri: Gülden Şen






Agatha Christie'den bir baş yapıt. Geniş külliyatının Ölmeden Önce Okunması Gereken Kitaplar listesindeki tek kitabı. (Bence On küçük Zenci, Nil'de Ölüm, Doğu Ekspresi'nde Cinayet de olmalıydı). Roman yine beni ters köşe hem de öyle bir ters köşeye yatırdı ki gözlerime inanamadım katili okuyunca.



Derler ya "Kargadan başka kuş bilmem" diye. İşte bende Agatha Christie'den başka polisiye yazarı bilmem. Denedim başka yazarları okuyayım diye ama tad vermedi. Agatha Christie külliyatı bitince ne yaparım, tekrar bir daha okurum sanırım.



Kitabın konusuna gelince; Bizim tatlı dedektifimiz Hercule Poirot emekli olur ve sakin King's Abbot köyüne yerleşir. Kimliğini gizleyen Poirot'yu yan komşuları bıyığına bakarak berber olduğunu tahmin ederler ve adının da Porrot olduğunu sanırlar. Bir gün dul bayan Ferrars'ın ölümü ile King's Abbot köyündeki sakin yaşam değişir. Dedikodular başlar. Bayan Ferrars'ın alkolik kocasını öldürdüğü, bunu bilen birinin şantaj yaptığı ve Roger Ackroyd ile de yakın da evlenecekleri söylentileri ortaya çıkar. Ancak Roger Ackroyd'un da hemen arkasından öldürülmesi üzerine bir eski arkadaş, bir yenge ve yeğen, evde çalışan hizmetliler, sekreter, ortadan kaybolan bir üvey oğul ve gizemli bir yabancı şüpheli duruma düşer. Emekliye ayrılsa da sebze yetiştirmekte pek başarılı olamayan Poirot olaya el koyar ve soruşturma başlar.


Dediğim gibi sonunda tam bir şok yaşıyorsunuz. Benim hiç bir zaman şüphelenmediğim biri katilmiş. Agatha Christie severler mutlaka okusun. Hatta katili öğrendikten sonra katilin ipuçlarını nasıl gizlediğini anlamak için bir daha okunsun. Ben Kafka Haftası'ndan sonra tekrar okuyacağım.


Kısa bir zaman içinde ki hedefim Agatha Christie'nin otobiyografisi "Hayatım" ı okumak. Herkese keyifli okumalar...

20 yorum:

  1. Bir türlü okumaya fırsat bulamadığım bir yazar. Bir an önce başlamak lazım okumaya.

    YanıtlaSil
  2. Biz dün Roman Karakteri ile konuşurken bir Poirot haftası yapalım diye bir fikir çıktı hem sizin için de bir başlangıç olur ne dersiniz hayırlısıyla Kafka haftamızı bitirince önümüzdeki ay böyle bir hafta güzel olur ;)sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. :) Poriot haftasında katillerin peşinde görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  4. çok iyi oldu tam denk geldi tarih için ne diyorsunuz arkadaşlar?

    YanıtlaSil
  5. kafka haftasından sonra 1 hafta ara verip sonraki hafta yapabiliriz, ne dersiniz ?

    YanıtlaSil
  6. ayın 19 oluyor tamamdır ben okuyacağım kitapları seçtim bile :) gidip almak kalıyor neyse Kafka'mızı bitirelim okunacak Poirot kitaplarına bakarız... bakalım kimler neleri okuyacak bu da bende yeni bir heyecan yarattı...

    YanıtlaSil
  7. Agatha Christie'nin tüm koleksiyonunu tamamlayabilmek için İstanbul'da sahaf sahaf dolaşmış ve muradına kısmen de olsa ermiş biri olarak bu yazıyı görmek çok hoşuma gitti.

    Roger Ackroyd Cinayeti Agatha'nın en ilgi çekici kitaplarından, hatta üzerine hayır katil o değildi diye çok eğlenceli bir kitap bile var.

    "Roger Ackroyd'u Kim Öldürdü? Agatha Christie'nin Büyük Yanılgısı" Pierre Bayard, onu da tavsiye ediyorum.

    POİROT haftası fikri ise süper. Okuyacak yığınla kitap olmasaydı, yeniden Poirot'yla bir hafta geçirmeyi çok isterdim.

    YanıtlaSil
  8. Diğer yoruma yazacaktım unutmuşum, Agatha'nın kendi kaleminden biyografisini çok büyük hevesle alıp okumuştum ve müthiş bir hayalkırıklığı yaşadım. Çok daha zekice hayatını idare eden bir kadın bekliyordum sanırım.

    Kitaplarındaki büyünün bozulmaması için belki de okumamak lazım.. Ama nasıl durur ki insan :)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba sana ulaşabilecğeim bi mail adresi var mı acaba?

    Sen de bana dönebilirsin: sehnazbaykus@gmail.com

    Ulaşırsan sevinirim :)

    YanıtlaSil
  10. sevgili Biblio bende otobiyografisini okumayı epey erteledim külliatı bitirdikten sonraya mı ertelesem? onun yerine bahsettiğin kitap "Roger Ackroyd'u Kim Öldürdü? Agatha Christie'nin Büyük Yanılgısı" ı okuyayım bence. Uyarın için çok teşekkür ederim. Bize katılmanı çok isterdim.
    En favori Agatha Christie kitabın nedir merak ettim paylaşırsan sevinirim. Sevgiler...

    Sevgili Caşilo sana şimdi mail atıyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. En iyiler, ikinci sınıflar, vasatlar vs. diye uzun bir listem var Agatha Christie üzerine ama herhalde beni en çok etkileyen Beş Küçük Domuz'du, sanatsal içeriğinden dolayı da olabilir bu tercih. Gece Gelen Ölüm ve Gece Yarısı Cinayeti'ni de çok severim.

    Kendi blogumda genelde yeni okuduklarımı paylaşıyorum ama Agatha için ayrı bir köşe hazırlasam diye bir fikir geldi aklıma senin yazından sonra.

    cinairoman.com daki Agatha eser listesi de süper bu arada, tüm çeviri türkçe adları filan var, Christie'lerden okumadıklarını tamamlamak için oraya bakabilirsin.

    YanıtlaSil
  12. dün cinairoman a rastladım ama bakma fırsatım olmadı. Senin bu kadar Agatha Christie bilgin ve sevgine bir köşe gerekli bence de. Ben çok gençken okudum o yüzden aslında bir daha evdeki kitaplarımı okumalıyım diye düşünüyorum. Köşeyi bekliyorum ve süper olacağına eminim yorum ve önerilerin için teşekkür ederim.Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Selam
    Roger Ackroyd'u okudum.İlk kez Agatha C. okuyorum biliyorsun.Kitabın dili gerçekten çok güzel ve sürükleyici.Şimdi çok sığ gelebilir ikisini kıyaslamam ama Beyoğlu Rapsodisi'ni okudun mu bilmiyorum hem onu okumuş olmam hem de burada senin çok şaşırdım söylemine dayanarak kitabı okuyunca katile pek şaşıramadım.Yani kim olduğunu anlamadım ama bunu neden yapsın ki sorusunun cevabını bulamıyordum okurken beni kitabın sonunda heyecanlandıran şey bu oldu ve tabi delilleri saklayışı.
    Bir ay önce sahaflardan Roger A.C. alırken rastgele Noelde cinayet'i de aldım ama henüz ona başlamadım.Bakalım orada neler hissedeceğim bildireceğim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Yeraz Ahmet Ümit henüz okuyamadığım bir yazar ancak Agatha Chritie'yi çok sevdiğini biliyorum Ahmet Ümit'in. Umarım en kısa zamanda okurum kitaplarını.
    Noel'de cinayete gelince onu tam da yılbaşında okumayı planlıyorum :) Noel Kekinin Gizem'i ile birlikte yılbaşı programımı belirledim şimdiden :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. O zaman Beyoğlu Rapsodisi'ni okumanı tavsiye derim.Mesela çok beğenilen İstanbul Hatırası evet çok güzeldi ama suçlunun kim olduğu hemen belli oluyordu.
    Madem şanına yakışacak şekilde yılbaşına saklıyorsunuz Noel'de Cinayeti o vakit ben de size uyuyorum ve noele kadar demlenmeye bırakıyorum.

    YanıtlaSil
  16. ya bu siteye bayıldım! agatha christie hayranı birsürü kişiyi görmek mükemmel birşey.. tabii özellikle Poirot hayranlarını! bir çok kitabını okudum ve tekrardan okuyabilirim:) bu kitap ve sonunda ortaya çıkan katil beni şoke etti :)

    YanıtlaSil
  17. Agatha Christie'yi zevkle okuyorum.Epey bir kitabını okudum. Okuduklarımın içinde en sevdiğim kitaplar şunlar oldu:
    1. Ve Perde İndi
    2. Roger Ackroyd Cinayeti
    3. Koltuktaki Ölü
    4. Ölüden Gelen Mektup
    5. Beş Küçük Domuz

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...