27 Temmuz 2010 Salı

Pierre Bayard - Roger Ackroyd'u Kim Öldürdü?

Roger Ackroyd'u Kim Öldürdü? - Agatha Christie'nin Büyük Yanılgısı - (Qui A Tué Roger Ackroyd?)

Pierre Bayard

Doğan Kitap

2003 İstanbul

ISBN: 975-293-116-2

165 Sayfa

Çeviri: Doğan Yurdakul





Poirot Haftası'nı erken tamamladığım için, Christie kitaplarından sonra kısa bir süre önce aldığım Pierre Bayard'ın kitabını okudum. Kitabı Gece Kütüphanesi yazarı arkadaşım sevgili Biblio'nun tavsiyesi ile aldım. Roger Ackroyd Cinayeti'ni okuduktan sonra önermişti. İdefixe ve D&R'da bulamayınca Gitti Gidiyor'da bulur bulmaz hemen sipariş verdim. Kitap elime ulaşınca 15-20 sayfa kadar okudum ama daha sonra Poirot Haftası fikri çıkınca ve Kafka okumaya başlayınca kitabı okumayı erteledim.
Roger Ackroyd Cinayeti'ni hatırlarsak; Hercule Poirot emekli olur ve sakin King's Abbot köyüne yerleşir. Kimliğini gizleyen Poirot'yu yan komşuları bıyığına bakarak berber olduğunu tahmin ederler ve adının da Porrot olduğunu sanırlar. Bir gün dul bayan Ferrars'ın ölümü ile King's Abbot köyündeki sakin yaşam değişir. Dedikodular başlar. Bayan Ferrars'ın alkolik kocasını öldürdüğü, bunu bilen birinin şantaj yaptığı ve Roger Ackroyd ile de yakın da evlenecekleri söylentileri ortaya çıkar. Ancak Roger Ackroyd'un da hemen arkasından öldürülmesi üzerine bir eski arkadaş, bir yenge ve yeğen, evde çalışan hizmetliler, sekreter, ortadan kaybolan bir üvey oğul ve gizemli bir yabancı şüpheli duruma düşer. Emekliye ayrılsa da sebze yetiştirmekte pek başarılı olamayan Poirot olaya el koyar ve soruşturma başlar. Poirot sonunda olayı çözer ve katil sizi şok eder.
Bunun üzerine yazılmış olan kitapda Bayard'ın katil önermesi hiç de yabana atılacak cinsten değil. Gayet mantıklı bir katil adayı. Roger Ackroyd Cinayeti'nde katili öğrendiğim an ne kadar şaşırdıysam, Bayard'ın önerisine de o derece şaşırdım. Ama düşününce akla ve mantığa gayet uygun.
Kitabın tek handikapı okumadığım bazı Agatha Christie kitaplarından detaylar vermesi oldu ama neyse ki o kısımları çok dikkatli okumadım da aklımda yer etmedi.
Eğer Agatha Christie'nin Roger Ackroyd'unu okuyup da benim gibi şok olanlardansanız bu kitabı da okumanızı öneririm. Ancak dediğim gibi okunmamış diğer kitapların ipuçlarını barındırabilir.
Cinayetler, şüpheliler, Hastings ve Poirot ile güzel bir hafta geçti. Umarım en kısa zamanda tekrar birlikte oluruz.

4 yorum:

  1. çok merak ettim şimdi, en kısa sürede alabilmek için not ettim :)

    YanıtlaSil
  2. Merak edeceğini tahmin ediyordum. :)

    YanıtlaSil
  3. İnsanı hayrete düşürecek kadar mantıklı bir çözümü var adamın.

    Bu kitabı okuyunca ben de Gece Yarısı Cinayetini çok merak etmiştim, sonra buldum okudum, o da nefis bir kitap.. :)

    YanıtlaSil
  4. bende merak ettim umarım bulabilirim baskısı yok galiba

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...