16 Nisan 2012 Pazartesi

Agatha Christie - Sıfıra Doğru


Sıfıra Doğru (Towards Zero)


Agatha Christie


Altın Kitaplar


2008, İstanbul


ISBN: 975-21-0173-9


176 Sayfa


Çeviri: Gönül Suveren



Güzel bir cinayet romanına benziyor bu. Fakat bildiğiniz gibi o hikayeler yanlış yerden başlarlar. Yani cinayetten. Oysa cinayet, olayın sonudur. Aslında hikaye bu cinayatten çok önce başlar. Bazen yıllara önce. Nedenler ve olaylar belli bazı kimseleri, belirli bir noktaya toplar. Belli bir günde belli bir saatte..."


Aynen böyle yapıyor Agatha Christie olayın öncesine gidiyor ve sıfıra doğru sayıyor. Battle'ın başrolde olduğu bu müthiş öykü beni çok etkiledi gerçekten. Şimdiye kadar Agatha Christie kitapları içinde en şeytani plana sahip olanıydı bana göre. Böyle ince hesap, böyle şeytanca hisler beni şok etti.  Çok başarılı buldum. Katili tahmin etmeyi bırakın ne düşüneceğimi bile bilemedim. Çok sevdim. Keşke Poirot olsa dedim. Poirot'u da çok özledim. Yeni bir Christie'ye başlamamak için zor tutuyorum kendimi. Bu arada Battle, olayı çözerken Poirot'dan yardım alıyor. Bu da çok hoşuma gitti. Poirot'nun müthiş simetri takıntısı Battle'a ilham veriyor. 

Hikayeye gelirsek her şey genç bir adamın intiharı ile başlıyor. Sonra yaşlı bir avukatın düşünceleri ve anılarına şahit oluyoruz. İlk defa katilin planlama aşamasına tanıklık edip yavaşça o eylül gününe gidiyoruz. Sıfıra yaklaşmaya başlıyoruz, adım adım...

Canım Biblio ile güzel planlarımız olacak yakın zamanda. Çok rahatım artık ÜDS'yi de yendim. Keyifle kitaplarıma gömülebilirim. Eğer bu ara siz de keyifli, heyecanlı bir şey arıyorsanız Sıfıra Doğru okuyun derim. Hem bana uğur da getirdi :) 


Henüz izlemediğim Miss Marple adapte edilmiş uyarlaması burada



3 yorum:

  1. Agatha Christie kitaplarından yeni yazını görünce çocuk gibi seviniyorum her zaman :)Sıfıra Doğru çok farklı gelmişti bana da. Epey zaman oldu çok hatırlayamıyorum ama olayların aslında hiç de göründüğü gibi olmadığını görmek hoşuma gitmişti okuduğumda.

    En son bir mail göndermiştim canım sana, planlarımızla :) alakalı, acaba o gelmedi midiye düşündüm, şimdi bir daha göndereyim. Harika olacak =)

    YanıtlaSil
  2. Evet canım mailin gelmiş ama nasıl olmuş ise okundu olarak işaretlenmiş :( hemen yazdım sana

    Sıfıra doğru gerçekten çok hoştu polisiye romanlarına eleştiri getirmesi ve yeni bir şey denemiş olması çok farklı kıldı bu kitabı. Senin ile okumayı özledim canım arkadaşım
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Bu kitap en sevdiğim A.C.lerden biri yorumunu da çok güzel yapmışsın. Çok ters köşe yapan bir öyküsü var. İlk başlarda katili hiç tahmin edemedim hatta çok başka şeyler düşünüyordum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...