18 Nisan 2012 Çarşamba

Patrick Le Roux - Roma İmparatoruluğu


Roma İmapratorluğu  (L'Empire romain)


Patrick Le Roux


Dost Kitabevi


2006, Ankara


ISBN: 975-298-241-7


140 Sayfa


Çeviri: İsmail Yerguz




Toplulukların inatla özgürlüklerine bağlı olmalarının kurbanı olan Roma İmparatorluğu çok yavaş kaybolmuştur.


Acaba kayboldu mu? Ben hala yaşadığına inanıyorum bu muazzam imparatorluğun. Yıllardır okumaktan bıkmadım tarih. Lisans ve Yüksek Lisans'da hep Romalıları çalıştım. Ancak hiç bir zaman "Tamam artık ben oldum yeter" demedim. Ne zaman karşıma kendi alanımla ilgili bir yayın görsem okudum okurum çünkü çok seviyorum taa çocukluğumdan beridir. İlk Mısırlılara merak duymuştum, sonra Yunanlılar, Romalılar tüm tarih. Son yıllarda Ortaçağ ilgimi çekse de tarih dendi mi akan sular durur.

Daha önce bu serinin Sanat Tarihi'ni okumuştum. Bu minik dev kitaplar gerçekten çok faydalı. Öz bilgiye ulaşmanın en güzel yolu. 

Kitap dört ana bölüme ayrılmış:
1. Bölüm İmparatorluk ya da Roma'nın Gücü
2. Bölüm Yaşanan Dünyanın Yönetimi
3. Bölüm Seksen Milyon İnsan
4. Bölüm Tartışılan İmparatorluk

Özellikle arkeoloji ve tarih öğrencilerine tavsiye ederim. 

2 yorum:

  1. Sanatın Öyküsü ve Sanat Tarihi'ni de sende görüp not almıştım. Henüz okumak nasip olmadı ama aklımda heyecanla duruyorlar. Bu türde kitaplar için kılavuzluğuna ayrıca teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Biblio ben teşekkür ederim önerime değer verdiğin için Sevgiler

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...