24 Aralık 2012 Pazartesi

J.R.R. Tolkien - Hobbit


Hobbit

J.R.R. Tolkien

İthaki Yayınları

2007, İstanbul

ISBN: 9752733732

426 Sayfa

Çeviri: Gamze Sarı 






Yüzüklerin Efendisi baş ucu kitabım zaten, hal böyle olunca Tolkien'nın tüm kitapları benim için çok değerli ve önemli. Filminin gösterimi yaklaşırken 2. kez okuduğum kitap beni yeniden Orta Dünya'ya götürdü. Her ay üçlemeyi yeniden izlediğimi ve yılda bir kez de kitabını okuduğumu duyan herkes çok şaşırıyor. Çok sevdiğim ve Orta Dünya'dan çıkmak istemediğim için bu yaptıklarım ritüel gibi. 

Hobbit (maalesef bazı insanlar çok yanlış biliyorlar devamı diyorlar şok oluyorum) yüzüğün bulunuşunu ve Bilbo Baggins'in Cüceler ile çıktığı macerayı anlatıyor. Sakin evinde (benim gibi) oturmayı seven Bilbo'nun kapısını çalan Gandalf kendi değişi ile Bilbo'yu bir macereya çıkması için biraz dürdükler. Bilbo'nun hiç de niyeti yoktur. Cüceler akşam yemeğine gelip evi talan edince hepten çileden çıkar Bilbo. Cüceler yıllar önce bir Ejderha tarafından sürüldükleri memleketlerine gitmek ve oradaki hazinelerini  yeniden ele geçirmek niyetindedirler. Ama Gandalf ne yapar eder sonunda Bilbo'yu ikna eder. Bilbo bir mendil bile alamadan kafileye katılır. Önce Troller, sonra Orklar ile karşılaşırlar. O sırada Bilbo yüzüğü bulur... Her şeyin akışının değiştirecek o tek güç yüzüğünü....

Pek çok maceradan ve Bilbo'nun kendini de şaşırtan maharetlerinden sonra Cücelerin eski yurtları Yalnız Dağ görünür. 

Okumadıysanız mutlaka okuyun. Şahane filmi ile ilgili yazım burada

4 yorum:

  1. Ben de dün başladım kitabı okumaya, vizyondan kalkmadan okumak ve sinemada izlemek bu haftaki planım ve kısa vadeli hayalim. :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın tamamı okumana gerek yok yarısını okusan yeter filmin devamı var çünkü bir an önce izle derim sinemada keyfi bambaşka...
      Sevgiler...

      Sil
  2. Silmarillion okumuştum şimdi sıra Hobbit'te , okumadan izlemek istemiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de en başından yeniden bir okuma yapacağım sanırım :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...