7 Temmuz 2014 Pazartesi

Agatha Christie - Pembe Evdeki Ölü


Pembe Evdeki Ölü (By my Pricking of my Thumbs)

Agatha Christie

Altın Kitaplar

1983, İstanbul

190 sayfa

Çeviri Gönül Suveren







Okuyalı uzun zaman oldu bu durumda o zaman kafamda yazmayı düşündüğüm şeyler şimdi yoklar maalesef. Sıcağı sıcağına yazmanın en güzel yanı budur; o an ki hislerini düşüncelerini aktarabilirsin. Bu kadar zaman geçtikten sonra yine de ben de uyandırdığı hisleri yazmaya kitabı tanıtmaya çalışacağım.

Kitap Agatha teyzemizin Miss Marple ve Hercule Poirot dışında yarattığı (hatta Miss Marple'dan önce) Tuppence-Tommy Beresford çiftinin macerasını anlatıyor. Tatlı bir çift bu bizim Beresfordlar. Onları en son N veya M? Macerasında görmüştük. Bu roman diğer Beresford romanlarından daha çok sevdiğim bir roman oldu. Bahsi geçen Pembe Ev ve çevresi, pembe evin tablosunun betimlenmesi çok hoşuma gitti. Her zaman ki gibi Tuppence'in başı belaya giriyor fazla merakı nedeniyle.

Herşey Tommy'nin yaşlı halasının kaldığı huzurevinde onu ziyaret etmeleriyle başlıyor. Huzurevinde (adı Güneşli Uçurum) Ada Teyzeyi ziyaret ettikleri sırada Bayan Lancester'ın tuhaf davranışları Tuppence'in dikkatini çeker. Kadın "O zavallı sizin çocuğunuz muydu?" diye sorar. Başlangıçta kadının yaşlılıktan dolayı hafızasının karışık olduğunu düşünürler. Fakat bir süre sonra Ada Teyzenin vefat haberi gelir ve tekrar huzurevine giderler. Bu sefer Bayan Lancester'ın birden akrabaları tarafından götürüldüğünü öğrenirler. Ada Teyze'nin kalan eşyaları arasında bulunan Pembe Ev tablosunun Bayan Lancester tarafından Ada Teyze'ye verildiğini öğrenen Tuppence onu kendisine vermek için harekete geçer bu sırada bu tablodaki evi bir yere yolculuk ederken gördüğünü anımsar. Bayan Lancerster'ın ve pembe evin peşine düşen. Tuppence olayı  epey bir maceradan çözer.

Bu romanın Miss Marple'lı bir film uyarlaması var. Biraz karıştırmışlar konuyu; Tuppence oldukça ezik bir karakter ve alkol sorunu olan biri olarak gösterilmiş ve ayrıca Tuppence ile Tommy'nin sanki evliliklerinde sorun varmış gibi yansıtılmış. Ama yine de kitabı okuduktan sonra izlemek hoş olabilir. Linki burada. Dediğim gibi sevdiğim bir Beresford romanı oldu. Maalesef  yeni baskısı yok ben de sahafta -çok şükür- bulup aldım.

6 yorum:

  1. kesinlikle bu yazarın tüm kitaplarını seviyorum. serisini tamamladım yıllar içerisinde. eski kopyalarını bulup okumak doyumsuz bir mutluluktu. size Zehiri kim verdi adlı romanını da tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Agatha Christie'nin polisiye roman külliyatını nisan ayında bitirdim geriye öyküler ve aşk romanları kaldı umarım onları da en kısa zamanda okurum Zehiri Kim Verdi sevdiklerimden
      Sevgiler

      Sil
  2. Mailde yeni yazı ibaresini görünce nasıl sevindim anlatamam :) O yaşlı kadının söyledikleri ürkütmüştü beni, yine uzun zaman olmuş bu kitabı okuyalı. Senin yazınla yeniden okumak için meraklandım. Ellerine, emeğine sağlık, kitap yorumlarını okumak benim için büyük bir zevk canım, umarım okuduğun tüm kitapları yazman nasip olur. İyi ki varsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmin etmiştim yayınla düğmesine basarken :) yorumun beni çok mutlu etti şeytanın bacağını kırdım arkası gelir inşallah
      Aslında evet kadının o sözleri tekinsiz ve çözümünü çok merak ediyor insan
      İyi ki varsın Canım Arkadaşım

      Sil
  3. Merhaba Sevgili Deniz
    Tam kendi kendime karar vermis size yazacakken sitede yazinizi gormek beni mutlu etti.
    Sizden en son okudugunuz Agatha kitaplari hakkinda yazi yazmanizi rica edecektim.Su sebep ki okumadigim Agatha kitaplarini satin alirken sizin yazilarinizi okuyup oyle aliyorum.Begendiklerinize oncelik veriyorum.Cunku zevklerimiz cok benziyor isimlerimiz gibi :)
    Emekleriniz icin tesekkurler.Bu kitabi maalesef okuyamadim.Ama uyarlamasinin izledim.Ve filmden hoslanmadim.Degisiklik yapildigini anladim.
    Simdi elimde M veya N var.Sizin yaziniz uzerine .Bakalim nasilmis cok heyecanliyim.
    Sevgiler Sadik Okuyucunuz Derya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sevgili Derya :)
      Ufak şeylerle mutlu etmek beni de çok mutlu ediyor. Blogumu bugün biraz yeniledim bundan sonra daha özen göstermeye çalışacağım
      Ortak zevk sahibi olan pek çok insanı sizin gibi blogum sayesinde tanıdım hep sizin gibi güzel insanlar bana "iyi ki blog yazmaya başladım" dedirtti
      Film dediğim gibi biraz aslına uygun olmamış umarım yeni baskısı olur yada bir sahafta denk gelirsiniz
      Size yeni kitabınızla iyi okumalar yorumunuz için çok teşekkürler
      Sevgiler

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...