30 Nisan 2010 Cuma

Agatha Christie - Doğu Ekspresinde Cinayet

Doğu Ekspresinde Cinayet (Murder on the Orient Express)

Agatha Christie


Altın Kitaplar


2006 İstanbul


ISBN:9754050945


171 Sayfa




Agatha Christie çok sevdiğim yazarlardan olduğunu daha önce belirtmiştim. Epey bir külliyatını da okumuşluğum vardır. Ancak en bilinen ve en iyi romanlarında biri sayılan Doğu Ekspresinde Cinayet'i okumamıştım. Okumama nedenim ise yıllar önce filmini izlemem. Ne zaman Bir Agatha Christie romanı almaya kalksam filmi izlemenin etkisiyle elim bu kitaba değil de başkalarına gitmiştir. Ancak filmi de seyredeli epey zaman oldu, pek de hatırlamıyorum diye geçen siparişime ekledim. Roman adından anlaşılacağı üzere İstanbul'dan kalkan Doğu Ekspresinde işlenen bir cinayetin öyküsü. Christie'nin yumurta kafalı dedektifi Hercule Poirot romanın kahramanı. Yolculuğun ikinci gününde tren kar fırtınasın nedeniyle yolda kalır ve cinayet işlenir. Cinayeti çözmek Poirot'a kalır. Epey bir şüpheli olmasına rağmen Poirot kolayca sonuca ulaşır. Ancak ilginç olan iki farklı çözüm vardır.
Agatha Christie ona verilen Cinayetin Kraliçesi unvanını gerçekten hakediyor. Her seferinde şaşırtıyor. Dün internette dolaşırken Agatha Christie Koleksiyon'una rastladım. Kolleksiyon Christie romanlarının uyarlamasından oluşan bir DVD Box Seti. Kitap siparişime bu setide ekledim. Sanırım ablamında hoşuna gidecek bu filmler, o da Agatha Christie sever. Bu sıra Universal Channel'da bir zamanlar TRT 3'de yayınlanan Poirot dizisi yayınlanıyor. Ablam hiç kaçırmıyor fakat ben çalıştığım için izleyemiyorum.
Uzun bir aradan sonra Agatha Christie takıntım yeniden başladı okumadığım kitaplarını da okuyacağım.
Filmin Afişi

1 yorum:

  1. Agatha Christie'yi çok seviyorum siz yazınca benimde tekara okuyasım geldi

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...