28 Eylül 2010 Salı

İsmet Zeki Eyuboğlu - Anadolu Mitolojisi




Anadolu Mitolojisi

İsmet Zeki Eyuboğlu

Toplumsal Dönüşüm Yayınları

1998 İstanbul

ISBN: 975-8269-13-5

284 Sayfa





Yılın en kötü kitabıydı sanırım. Bu kitabı uzun yıllar önce almıştım. Öğrenciyken okumaya çalışmış ama başarılı olmamıştım. Sıkılmış ve bırakmıştım. Tekrar okumak için çaba gösterdim ama zor bitti. Anadolu mitolojisi diyince  güzel bir kitaba benziyor diyorsunuz ancak okumaya başlayınca ne anlamak istediğini bile anlayamıyorsunuz. Biraz tarih, biraz ideoloji garip bir sentez. Uzunca Anadolu medeniyetleri ile ilgili alakalı alakasız bir metin bölümünden sonra rahmetli yazarın kendi şiirleri olduğunu tahmin ettiğim mitolojik isimler ile ilgili şiirler sıralanmış. Kendi alanım olmasına rağmen çok sıkıldım. Türkiye'de tarih alanında bazı tuhaf ekoller var. Yazarımızda bunlardan en tuhafıma gidene mensupmuş anladığıma göre. Kitapdan çıkarabildiğim nadir şeylerden biri bu. Bu ekolde binlerce yıllık Osmanlı ve Selçuklu mirasını görmezden gelme ve Hitit, Luvi gibi yerli Anadolu halklarını övme hakimdir. Adını vermeyeceğim bir kaç akademisyen ve yazarda bu ekolun savunucusudur. Elbette bu yerli halklar havaya uçmadı. Kaynaştık, karıştık. Ancak koskoca bir medeniyet olan Osmanlıların yok sayılması gülünç bir durum. Daha önce Bizans ve ilkçağ tarihi ile ilgili okuduğum kitaplarda bunu belirtmiştim. O kadar zengin bir coğrafyada yaşıyoruz ki sınır çizmek mümkün değil. İlk medeniyetten günümüze kadar hep birlikte var oldular ve bizi var ettiler.
Kitaba dönersek, mitoloji okumak isterseniz çok daha iyi kitaplar mevcut. Üzerine yazmak bile sıkıcı üzgünüm ama gerçek bu.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...