25 Şubat 2011 Cuma

İlkim Öz - Anneler ve Kızları



Anneler ve Kızları

İlkim Öz

Remzi Kitabevi

2010, İstanbul

ISBN: 978-14-1397-0

190 Sayfa






Elbette her evladın yeri ayrı, kızı erkeği yok. Ama anne-kız arasındaki farklı bir ilişki vardır. Hemcins olmalarından kaynaklanan. Aynı şey eminim baba - oğul için de geçerlidir.
İç kapakta:
"Bir kızınız varsa şanslısınız...Çünkü o  sizin ömür boyu en iyi arkadaşınız olacak; ancak zor günleri elele ve omuz omuza atlatabilirseniz" diyor İlkim Öz çok doğru. Kendimden de çevremden de bilirim "kızım en iyi arkadaşım" söylemlerini. Bende kızım büyüyünce onunla sinemaya gitme, kahve içme, müze gezme hayalleri kuruyorum.

Anne - kız en iyi arkadaş olabilirlerken yapılan yanlışlarla bir anda tam tersi etkilerde yaşanabilir ilişkilerinde. İşte bu güzel kitapta bunlar annelere gösteriliyor. Kitap okuyup kaldıracağınız bir kitap değil asla. Kızınız büyüdükçe, aklınıza sorular takıldıkça dönüp dönüp okunacak bir kitap. Doğduğu andan, onun anne olmasına kadar her dönem tek tek inceleniyor. Sorunları tespit ederek çözüm önerileri sunuyor.

Dili sade, akıcı. Okurken acaba ben böyle bir durumla karşılacaşak mıyım? diye düşünmekten kendimi alıkoyamadım. Ama iyi ki bu kitabı buldum ve okudum. Kendimi daha iyi hissediyorum. En azından neler ile karşılaşabilirim onu biliyorum. Bu büyük bir lüks.

Kızı olanların mutlaka okumasını tavsiye ediyorum. Çok güzel hem öğretici hem de keyifi bir kitap. Tüm anne ve kızlarının daima iyi dost olması dileği ile...


Tarçınlı Kurabiyem ve ben

2 yorum:

  1. anne kız ilişkisi bencede önemli..
    baba kızıda unutmamalı..
    ama, baba oğul, anne oğulda iddialı değilim..
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. evet baba kız da çok özel katılıyorum sevgiler bizden de :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...