1 Ekim 2013 Salı

Agatha Christie - Ölüm Büyüsü


Ölüm Büyüsü (The Pale Horse) 

Agatha Christie

Altın Kitaplar

2009, İstanbul

ISBN:975-21-0737-0

304 Sayfa

Çeviri: Çiğdem Öztekin



Yazın okuduğum kitapları sonra yazacağım, şimdi sıcağı sıcağına Agatha Haftası kitaplarımı yazmak istiyorum. Yine şahane bir hafta geçti. Benim kitaplarımın sayısı çok olunca soluk soluğa okudum kitapları. Bu arada hem kızımın doğum günü partisi hem derslerin başlaması ile yoğun bir döneme girdik. Ancak bu yoğunlukta bile vakit bulabildim. Bu arada 2. kez Yüksek Lisansa başladım. Hem de Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde. Onun da dersleri başladı bakalım nasıl olacak. Bir cesaret başladım umarım sonunu getirebilirim. 

Bu şahane kitaba gelirsek okumayı çok istediklerimdendi. Adı zaten çok çekici. Agatha Christie pek doğa üstü olaylara yer vermediği için merak ediyordum. Elbette yine bu gizemli olaylara şahane ve mantıklı bir açıklama getirse de roman boyunca meraktan çatlatıyor. 

Romanda ünlü polisiye yazar Ariadne Oliver yer alsa da çok da etkin bir rolü yok. 

Tüm olaylar Mark Easterbrook adlı tarihçinin Chelsea'de tanık olduğu bir olayla başlar. Bu olayda gördüğü kızlardan birinin kısa sonra öldüğünü öğrenen Mark, kısa bir süre sonra eski bir okul arkadaşından gizemli bir başka olay öğrenir. Arkadaşı ona bir isim listesi gösterir ve Chelsea'de ölen kızın ismine rastlar. Böylece olayın içine giren Mark'ın karşısına Kır At evi çıkar. Bu evde Macbeth'deki büyücüleri andıran üç kadının kara büyü yaptıkları söylenmektedir. Gerçekten de büyü ile bir insanı öldürmek mümkün müdür?

Okurken çok keyif aldım. Ve Canım Arkadaşım Biblio ile iyi ki Shakespeare okumuşum dedim :) 

5 yorum:

  1. evet canım, iyi ki Shakespeare okuduk beraber, hatta yine okuyalım :)

    Ölüm Büyüsü, hem göndermeleri hem de gizemi açısından çok özel bir kitap benim için de.

    Yazılarını yayınlamaya başladığın için ayrıca mutluyum, büyük bir zevkle okuyacağım hepsini. ♥.♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım ben Fırtına'yı okumayı çok istiyorum yine yapalım bir okuma çok teşekkür ederim canım senin her kitap çok daha keyifli

      Sil
  2. Sayenizde küçücük bebeğime rağmen motive olup Agatha Christie ile tanıştım..Sevdim mi? Ehhh...Ama çok tiyatral buldum ve küçücükte olsa yorumladım.Teşekkürler arkadaşlar :) http://www.tiyatroucgen.com/2013/10/agatha-christie.html

    YanıtlaSil
  3. Ben de merak ettim şimdi bu kitabı:)) bu arada ben de başladım yüksek lisansa, tiyatro benim de bölümüm, size kolay gelsin. Bir sonraki buluşmayı da haber verin:))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...