2 Ekim 2013 Çarşamba

Agatha Christie - Ve Ayna Kırıldı


Ve Ayna Kırıldı (The Mirror Crack'd From Side to Side)

Agatha Christie

Altın Kitaplar

2012, İstanbul

ISBN: 978-975-21-1416-6

304 Sayfa

Çeviri: Çiğdem Öztekin



Ağ dışarı uçtu ve uzaklara gitti,
Ayna birden boydan boya kırılıverdi
Lady Shalott,
"Lanet üzerime geldi" diye haykırdı. 

Açıkçası bu kitabın önce film uyarlamasını izledim. Film uyarlamasında da birbirinden şahane aktörler aktrisler oynuyorlar. Ama filmi çok da beğenmedim hemencik olaylar çözüldü gibi geldi bana. "Gayet basit" dedim. Uzun süredir de bu kitabı okuma günüm gelince "nasıl ısınır da okurum" diyordum. Nihayet o gün geldi çattı. Malum Agatha Christie'nin en kötü kitabı bile başımın tacı. Başladım okumaya. Hiç de öyle basit falan değilmiş. Baya çetrefilliymiş öykü. Sonra dedim bir de üzerine yeniden filmi izleyeyim. Aaa film de gözüme daha güzel görünmez mi? Demek neymiş ön yargı illetmiş. 

Kitabın Kral Arthur Efsanesi göndermesine de ayrıca bayıldım. Lady Shalott yüreğimi burktu. 

Bizim şeker tonton Miss Marple St. Mary Mead'in yeni haline alışmaya çalışırken, kasaba bir sansasyon ile çalkanır. Ünlü film yıldızı Marina Gregg, Gossington Malikanesini (ki bu bu malikaneyi Cesetler Merdiveni'nden biliyoruz) satın almıştır ve St. Mary Mead'e yerleşecektir. Herkes bu olaydan büyük heyecan duyar, dedikodular yapılır. Sevinçli bir telaş yaşanır. Bir yardım toplantısında gayet sıradan bir kadın olan Bayan Badcock aniden ölür. Ancak bu ölüm hiç de sıradan değildir. Cinayettir ve asıl hedef de bu zavallı kadın değildir... Çözüm Miss Marple'a kalır. 

Daha önce de yazmıştım eskiden ben Miss Marple'ı pek sevmezdim. Ama okudukça zaman ilerledikçe (ben yaşlandıkça :)) daha çok sevmeye başladım. Şimdi çok sevdiğim bir karakter ve iyi ki Agatha Christie, Miss Marple karakterini yaratmış. Romanda daha önce yaşanmış, kütüphanedeki ceset olayına dönüş de çok keyifliydi. İşte bu da kronolojik okumanın faydaları :) 

Siz benim ön yargılarıma bakmayın. Elizabeth Taylor, Rock Hudson, Angela Lansbury'li filmi de izleyin kitabını da okuyun. 

Meraklısına Not: Agatha Christie'nin tarihi romanı benim de en sevdiklerimden Yılan İçini Döktü'nün yeni baskısı yapıldı. Yeni baskıda adı Sonunda Ölüm Geldi meraklılara duyurulur. 



3 yorum:

  1. Marple'ın sonradan açılma hikmeti nedir tam olarak anlamış değilim ;) Bende de öyle oldu, sanırım Uyuyan Ölüm'ü okuduğumda sevebildim ilk defa, sonra çok hoşuma gitmeye başladı.

    Bu kitabın, yani Ve Ayna Kırıldı'nın konusunu filan sevmiyorum pek ama St. Mary Mead'ın değişimini anlatışından çok etkilenmiştim son okuduğumda. Aynanın gizemi de fena değil tabii. :) Bu arada bu okuma içerisinde Ve Ayna Kırıldı benim de listemdeydi ama nedense hiç okuyasım gelmedi, kaldı öyle.

    Seni kronolojik okuma düzeninden dolayı tebrik etmiş miydim? Harika bir şey yapıyorsun ve herkesin sabredebileceği gibi bir şey de değil bu. Ve Perde İndi'yi geç denilebilecek bir zamanda okuduğum için şanslıyım, ama böyle en başından sonuna bir okuma daha muhteşem olurdu. Bravo canım.

    Daha önce farklı isimlerle aynı zamanda okuduk ama Sonunda Ölüm Geldi'yi de yine beraber okuruz belki,ne güzel olur. Yeni basımını edindim hemen, tabii kalınlaşmış, merak ediyorum nasıl olduğunu.

    Yazılarını okumak büyük bir zevk, Deniz'cim.

    YanıtlaSil
  2. Canım çok incesin azmettim değil mi? Güzelde oldu sona yaklaşmak içimi bursa da geriye dönüp baktığımda hafif bir gurur duymuyor değilim
    Sonunda ölüm geldi yi kesinlikle okumalıyız kronolojik okumam bitsin yeni görevim hazır yeni baskıları okumak
    Çok çok teşekkür ederim o zevk bana ait senin yorumların her zaman yazılarımı tamamlayan en büyük yardımcım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Yazın harika olmuş. Bende amatör blog yazarı olma yolundayım :) Gerçekten harika bir blogera sahipsin

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...