3 Ekim 2013 Perşembe

Agatha Christie - Ölüm Saatleri


Ölüm Saatleri (The Clocks)

Agatha Christie

Altın Kitaplar

2009, İstanbul

ISBN: 978-975-21-0865-3

256 Sayfa

Çeviri: Gönül Suveren



Ölüm Saatleri yine benim büyük merakla okumayı beklediğim bir kitaptı. Poirot olduğu içindi bu merakım. Ancak  kitap ve olay çok heyecan verici olmasına rağmen, Poirot'nun silik varlığı hayal kırıklığı oldu. Daha aktif bir Poirot beklerdim. Bu romanda Poirot kendini polisiye roman külliyatı okumaya vermiş. Hal böyle olunca Poirot oldukça geri planda kalıyor. 124. sayfaya kadar da ortaya çıkmıyor.

Wilbraham Crescent 19 numaraya iş için giden Shelia, bir odaya girer, odada birden fazla saat vardır biri dışında hepsi 16.13'ü göstermektedir ve de bir ceset. Ne olduğunu anlamaya çalışırken bir kadın odaya girer ve cesete doğru ilerler, Shelie kadını durdurur ve bağırarak sokağa fırlar. Colin Lamb ile karşılaşan kız olayı bir çırpıda anlatır ve genç adam eve gider. Colin Lamb aslında bir casusu ararken bu cinayet davasını da çözmeye çalışır. Tıkandığı anda eski dostu Poirot'dan yardım ister. 

Katili biraz tahmin eder gibi oldum ama yine de emin olamadım. Keyifle ve hızlıca okudum. Dediğim gibi keşke Poirot daha aktif olsaymış ben daha çok mutlu olurdum.

Henüz izleyemediğim bir uyarlaması var, David Suchet'li göz atmak isterseniz burada.  Haftasonu okuduğum kitapların uyarlamalarını izlemek niyetindeyim.  

2 yorum:

  1. Saatler biraz merak uyandırıyor ama aynen Poirot'nun romanda silik kalması gibi, bu kitap da Agatha Christie romanları arasında silik kalıyor Deniz'cim.

    Üstüste yazılarını okumak bana çok iyi geldi. Mailimde yeni yazı ibaresini görünce heyecanla koşuyorum bloguna :) Emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle canım hatta bayan Oliver üçüncü kız romanında şikayet ediyor bu kitap olmadı ama yayıncı istiyor diye belki de bu ölüm saatleri öyle oldu onun için :))
      Dün akşam yorgun olmama rağmen yazdım hazır böyle bir hava yakalamışken
      Sevgiler teşekkürler

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...