14 Ağustos 2012 Salı

John Fowles - Yaratık

Yaratık (A Maggot)

John Fowles

Ayrıntı Yayınları

2011, İstanbul

ISBN: 9755392776

472 Sayfa

Çeviri: Serdar Rıfat Kırkoğlu



"Kurtçuk ( Maggot) sözcüğü kanatlı bir yaratığın larva evresinini ifade eder; bu satırların yazarı yazılı metnin de en azından bu anlama geleceğini umut etmektedir" diye açıklıyor önsözünde Fowles ve anlatmaya devam ediyor kitabın ilham kaynaklarını... Küçük bir atlı grup kitabın ilk katmanın oluşmasına vesile oluyor, yüzleri olmayan bu grup bir süre sonra Fowles'un eline bir genç kadının suluboya resminin geçmesiyle bir çehre kazanmış. Kadında dikkatini çeken şey ölüme karşı var olma isteği imiş. Böyle doğmuş Maggot - Yaratık.

Her ne kadar Fowles'un sorgulamayı bir teknik olarak başarı ile romanda kullanmasını takdir etsem ve gizli kalmış hıristiyan tarikatları merakımı cezbetse de yanlış zamanda okumamdan mıdır neden çok ısınamadım ve zorla bitirdim desem yeridir. O uzun sorgulamalar beni boğdu. Belki kışın o kasvetli günlerinde okumak daha iyi bir seçim olabilir. Keşke başka bir romanını tercih etseydim diye epey hayıfladım.

Böyle gizem ile örülmüş ve farklı bir teknik ile anlatılmış Fowles'un yepyeni şeyler denediği bu romanı elbette çok değerli ama doğru zamanda okumak lazım geliyor sanırım.

4 yorum:

  1. Roman boyunca olayın merkezinde o kadının olmasını bekledim, onun hikayesinin ayrıntılarını okumak istedim ama konu bambaşka bir yöne kaydı. Sevemedim ben de. Yazı ve Fowles ayımız için çok teşekkürler canım, çok güzeldi. Zaman Tüneli son kitabım denemelerden oluştuğu için onu Christie'lerin yanısıra okuyorum bitince yazacağım inşallah. Nice okumalara.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben sana teşekkür ederim her zaman ki gibi varlığın benim için çok değerli ve önemli. Kesinlikle sanki o kadının öyküsü olacakmış gibiyken farklı bir şeye dönüyor hikaye.
      Bu arada Gece Yarısı Cinayeti muhteşem
      Nice nice okumalara
      Sevgiler...

      Sil
  2. hım, Fowles okuyacağım zaman aklımda bulunsun :)

    YanıtlaSil
  3. gerçekten çok haklısın , bazı kitaplar okunmak için farklı zaman gereksinimleri yaratıyor, başka zaman da olsa etkilenilebilir...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...