10 Eylül 2012 Pazartesi

Agatha Christie - Hizmetçinin Ölümü - Bayan McGinty'nin Ölümü

Hizmetçinin Ölümü - Bayan McGinty'nin Ölümü

( Mrs McGinty's Dead)

Agatha Christie

Nil Yayınevi

1989, İstanbul

 152 Sayfa

Çeviri: Nihal Furgaç



Mrs. McGinty öldü.
Nasıl öldü?
Benim gibi diz çöktü.
Mrs. McGinty öldü.
Nasıl öldü?
Benim gibi elini uzattı.
Mrs. McGinty öldü.
Nasıl öldü?
İşte böyle öldü...
 
 
Agatha Christie'nin yine bir çocuk tekerlemesi kullandığı ve başrolde Poirot'nun olduğu bir kitap. Bu kitabın eski basımı var ben de. Bu kitabı ilk aldığımda Agatha Christie'nin adının olmasına rağmen onun olduğuna pek ihtimal vermemiştim çünkü yayınevi farklıydı. Ama kitabı okudukça hele Poirot'nun Bayan Summerhayes'ın dağınık hallerine gösterdiği tepkileri görünce inandım. Bayan Summerhayes gerçekten çok hoş bir tip. Poirot'nun taban tabana zıttı. O kadar dağınık ki artık Poirot dayanamıyor kadının dağıttıklarını topluyor ve cinayeti çözüveriyor. Bu da çok hoş bir detaydı :)
 
 
Polis Müdürü Spence, Poirot'yu ziyaret eder. Yakın zamanda öldürülen gündelikçi kadının katili olarak kiracısı tutuklanır. Ancak Spence içten içe kuşkulur ve Poirot'dan olayı bir kez de onun soruşturmasını ister. Poirot söz konusu olan küçük kasaba olan Broadhinny'e gelir ve ilk edindiği izlenim çok ilginçtir. Buradaki insanların hepsi de çok iyidir.
 
Agatha Christie'nin geçmişteki bir olaya da gayet güzelce bağladığı Poirot'nun da çok şık durduğu güzel bir roman. Romanda ayrıca  Poirot'ya Ariadne Oliver da eşlik ediyor. Ariadne'nin kendi eserinin tiyatroda oynanmasına sevinirken diğer  popüler zevklere hitap etmesi için saçma bir hale dönüşmesine gösterdiği tepkiler çok hoş.    Yeni baskısı var ve güzel de bir uyarlaması mevcut izlemek isterseniz burada. Sanırım yeni baskısını benim de almam lazım anladığım kadarıyla benim kitap bir miktar kırpılmış. Ariadne epey geri planda benim okuduğum baskıda. Sevgili Biblio ile okuduğumuz ortak kitap oldu bu kitap ayrıca bu sefer :)
 



4 yorum:

  1. Deniz'cim Christie'lerdeki ayrıntıları keşfedip sevmemek mümkün mü? Bayan McGinty'nin Ölümü de sırf bu sebeple beğendim diyebileceğim bir kitap oldu benim için. Konu klasik, kurban ve katil zanlısı benzeri çok görülen tipler ama Poirot ve Oliver'la ilgili bölümler çok güzeldi. Zaten sevgili dedektifimiz çok zaman kitapları aydınlatıyor adeta, farklı bir ışık ve ince bir espri katıyor :)

    Yazı ve bu güzel okumalar için tekrar teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Canım ben de teşekkür ederim güzel yorumun için
      Sevgiler

      Sil
  2. Diğer okuduğunuz christieleri ne zaman yazacaksınız.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda maalesef bu ara çok yoğunum :((

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...