1 Eylül 2012 Cumartesi

Agatha Christie - Cinayet İlanı

Cinayet İlanı (A Murder is announced)

Agatha Christie

Altın Kitaplar

2010, İstanbul

ISBN: 978-975-21-0910-0

240 Sayfa

Çeviri: Gönül Suveren




 
Sonra beklenmedik bir anda iki kez tabanca sesi duyuldu. Kurşunların vızıltısı odadakilerin neşesini kaçırıverdi. Birdenbire oyunun oyunluktan çıktığını fark etmişlerdi...
 
Cinayet İlanı, katili açısından çok farklı bir roman. Katili ima ederek okumamış olanların keyfini kaçırmaya niyetim yok. Aslında A.C. kitaplarını okurken aldığım büyük keyfi yazarken yaşayamıyorum. Çünkü katili bir şekilde deşifre etmek ve okumamış olanların tadını kaçırmak istemem. Bunu bir kere bir filmde çok yakın bir arkadaşıma yapmıştım o günden sonra bir daha yapmadım. [Tülay'cığım Kusursuz Dünya filminde Kevin Costner'ın öldüğünü söyledim için hala üzgünüm :( ] Katili ima etmemek için bin dereden su getirmeye çalışıyorum kimi zaman, kimi zamanda kısaca "şahane mutlaka okuyun" gibi klişelere sığınıyorum. Zaten biliyorum ki Roger Ackroyd'un sonunu yazan bir gazeteye kin kusmuştur kendisi haklı olarak. Sanırım Agatha Teyzem kitaplarını yazarken benim yorum yazdığım kadar zorlanmamıştır.
 
Cinayet İlanı'na gelirsem; belirttiğim gibi katil büyük bir sürpriz ve cinayet işlenmeden bunun ilan edilmesi de çok radikal ve hoş. Bu bakımdan başarılı bulduğum bir A.C romanı oldu. Başrolde Miss Marple var. Oldukça başarılı Miss Marple cinayet çözümünde ancak finalde yapılan minik oyunda Miss Marple biraz komik duruma düşmüş bence. Bu nokta biraz gereksiz gibi geldi bana katil kendini zaten ele veriyordu.
 
Chippin Cleghorn köyü sakinleri yerel gazetede bir ilan görürler: 29 Ekim Cuma günü saat 18.00'da Little Paddocks'ta bir cinayet işlenecektir. Bu ilanı okuyan dostların davetiye beklemeyerek Little Paddocks'a gelmeleri rica olunur.
 
Little Paddocks'da yaşayan Letitia Blacklock dostları önce merak ve endişe duyarlar. Sonra bunun son zamanlarda moda olan bir cinayet oyunu olacağını düşünürler. Aynı şekilde Bayan Blacklock'ta evinde kalan yeğeninden kuşku duyar. Yeğeni kesin bir şekilde ilanı kendisinin vermediğini söyler. Böylece meraklı dostları karşılamak ve olayı anlamak için hazırlık yaparlar. Gerçekten de yakın dostlar ilan dışında herşeyi bahane ederek belirtilen saatte eve gelirler. Ama şaka biz Türklerin güzel tabiriyle kaka olur ve gerçekten biri ölür.
 
Değişik bir A.C. romanı okumanız şiddetle tavsiye olunur. Ayrıca bu roman A.C.'nin 50. romanı olması nedeniyle de ayrı öneme sahip. Roman ilk yayınlandığında Londra Savoy otelinde büyük bir tanıtım ve kutlama partisi yapılmış. Henüz izlemediğim uyarlaması burada. Ben de en kısa zamanda izleyeceğim.
 
 
 
 

4 yorum:

  1. Bir A.C hayrani ve mit.sever olarak bu blogu yeni kesfettigime inanamiyorum.Okunmamislar listemdeki bu kitap en kisa zamanda kutuphaneme eklenecek.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Son okuduğumda bu kitabı çok sevmiştim Deniz'cim. Hele Miss Marple'ın süpürge dolabından fırlaması ve sesini değiştirmesi çok alemdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel kitap her ne kadar yeğenler ve Pip Emma açıklaması biraz zorlama gibi dursa da çok sevdim
      Sevgiler Canım Arkadaşım

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...