27 Eylül 2012 Perşembe

Agatha Christie - Zarif Bir Cinayet Gecesi



Zarif Bir Cinayet Gecesi (They do it with Mirrors

Agatha Christie

Altın Kitaplar

1987, İstanbul

167 Sayfa

Çeviri: Gönül Suveren





Uzun zaman oldu Agatha kitapları biteli ama ben bir türlü yazamadım. Yepyeni bir yaşam tarzımız oldu. Hem kızımın kreşe başlaması hem benim okul hayatımdaki bazı değişiklikler bilgisayar başında uzun saatler geçirememe neden oldu. Bu arada kurabiyem hastalandı iyileşti, onun doğum günü partileri derken ben hastalandım. Bugün dersten çıkar çıkmaz hasta hasta oturdum bilgisayar başına ve yazayım dedim. O kadar uzun zaman oldu ki okuyalı, neredeyse katili bir an anımsayamadım :)

Bu kitabı önce bulamamıştım ve Sevgili Black Eagle bana göndermişti (Kargoda yapamadım :( özür ). Sonra başka bir arkadaşım Sevgili Suzan bana bu kitabı bulup göndermişti. Böylece okuyabildim. Miss Marple'lı başarılı bir roman Zarif Bir Cinayet Gecesi. Kitabın ismi bence fena değil en azından Yürüyen Ceset adından daha başarılı sanki. 

Miss Marple'ın çok eski arkadaşı varlıklı bir kadın olan Ruth Van Rydock kız kardeşi için çok endişelenmektedir. Bu durumu Miss Marple'a açar ve ondan yardım ister. Miss Marple seve seve kabul eder ve Ruth'un kardeşinin evine gider. Miss Maple Ruth'un kardeşi Carrie Louise'i yıllar sonra tekrar görür ve onun biraz gerçekler ile pek ilgisi olmadığını keşfeder. Evde kalanları tek tek inceleyen Miss Maple bir anda kendini bir cinayetin ortasında bulur ve cinayeti çözmek ona kalır. Katil ve cinayet çözümü gayet hoş ve gizem dolu. 

Çok keyifli ve sürükleyici bir kitap. Hazır sahaf festivali başlamışken denk gelirseniz alın derim. Ben çok severek okudum. Henüz izlemediğim uyarlaması burada

Edit (26.08.2014): Ne mutlu Altın Kitaplar bu ara yeni pek çok baskı yaptı. Çok uzun süre aradığım bir kitabın yeni baskını görmek çok mutlu edici. Kapağın içerikle pek bağlantısını kuramasam da yenilenmiş olması yeterli sanki. İki çeviri arasında yaklaşık 60 sayfalık bir fark var. Alıp bakmakta fayda var. 



3 yorum:

  1. Geçmiş olsun Deniz'cim. Bu seneki grip resmen süründürüyor, nasıl bir mikropsa iki haftada zor atlattım ben de.

    Canım yazılarını okuyunca Poirot filmlerinden seyredesim uyandı fena halde. Bir ay olmuş Christie okumayalı özlüyorum sanırım ama biraz daha mahrum kalırsam daha tatlı olacak gibi.

    Güzel okumalarımız için tekrar tekrar teşekkürler canım iyi ki varsın birtanesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o özlem hep var ben de izlemediklerimi izlemeyi istiyorum ama nasıl olacak bilmiyorum bu ara hiç bir şey için vakit bulamıyorum :) Yeni okumalarımız için heyecanlıyım senden haber bekliyorum
      Sevgiler iyi ki varsın...

      Not:Yeni A.C. okuması için kışı bekleriz yine kar yağarken ve sıcak çikolata içerken okuruz ;)

      Sil
    2. Kasım Nobel ayı diye hatırlıyorum. Aralık'ta Woolf okuyabiliriz istersen?

      Ocak'ta da Christie okuyalım o halde canım çok güzel olur dediğin gibi ☕❄📚

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...