29 Eylül 2012 Cumartesi

Agatha Christie - Porsuk Ağacı Cinayeti

Porsuk Ağacı Cinayeti (A Pocket Full of Rye)

Agatha Christie

Altın Kitaplar

2006, İstanbul

ISBN: 975-21-0172-0

175 Sayfa

Çeviri: Gönül Suveren


 

Bir şarkı söyle. Altı peni, bir cep dolusu çavdar
Böreğin içinde pişirilen yirmi dört karatavuğun şarkısını
Börek kesildiği zaman karatavuklar ötmeye başlamış.
Tam krala göre bir yemek değil mi bu?
Kral, hazinesindeymiş. Parasını sayıyormuş.
Kraliçe odasında ekmekle bal yiyormuş.
Hizmetçi bahçede çamaşırları asıyormuş.
Bir serçe gelerek burnunu gagalayıvermiş.

 
Yine Agatha Christie'nin bir çocuk tekerlemesinden esinlenerek işlenmiş bir cinayet romanı. Bir polisiye romandan beklenilenleri fazlasıyla karşılıyor. Tek takıldığım nokta Miss Marple'ın -evet bu bir Miss Marple romanı- olaya dahil olma şekli. Biraz zorlama gibi geldi bana. Güya eski hizmetçisini merak ettiği ve polise onun ile ilgili bilgi vermek için kalkıp olay mahaline geldiğini söylüyor. Onun dışında gayet iyi kurgulanmış bir cinayet. Katili tahmin etmek oldukça güç.

Zengin bir iş adamı Rex Fortescue ofisinde bir bardak çay içerken aniden fenalaşır ve ölür. Arkasından genç karısı ve hizmetçisi de ölünce işler tam bir karmaşa halini alır. Müfettiş Neele, Miss Marple'ın yardımını alarak bu işi neticenledirir.
 
Nispeten daha kısa olan roman hoş vakit geçirmek için ideal Christie'lerden. Uyarlaması burada.

Romanda sıkça geçen porsuk ağacını merak ettim. Okurken araştırdım ve gerçekten zehirli meyvelere sahip olduğunu öğrendim. Ne çok nebatat var hakkında birşey bilmediğimiz diye de şaştım. Nasıl bir şey derseniz sizin için bir fotoğrafını iliştiriyorum :)
 
 
 
 

6 yorum:

  1. Sayfanızda uçuşan bir sürü "403 Forbidden this file removed due to violation of ImageShack V.s. "ler var. Sayfanızı okurken gözü oldukça yoruyorlar. Bilginize...

    YanıtlaSil
  2. Ya Choreme'dan açmıyorsunuz ya da server'ınız yasaklı site olarak algılıyor yoksa onlar şahane sonbahar yaprakları teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Agatha Teyze'mizin böyle tekerlemelere uydurduğu kitapları çok seviyorum. Porsuk Ağacı Cinayeti heyecanla aldığım kitaplardan biriydi ismini gördüğümde ama icinde aynı etkiyi bulamamıştım. Yine de tekrar okumam lazım, çok zaman olmuş. :)

    Peşpeşe yazılarını okumak çok hoşuma gitti. Ellerine saglık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım :)artık yazma zamanı gelmişti geç bile kaldım

      Sevgiler

      Sil
  4. google chrome kullanıyorum, fakat serverimin yasaklı site olarak algılamasına bir anlam veremiyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...