28 Eylül 2012 Cuma

Agatha Christie - Cenazeden Sonra


Cenazeden Sonra (After the Funeral

Agatha Christie 

Altın Kitaplar

2009, İstanbul

ISBN: 975-21-0750-8

319 Sayfa

Çeviri: Çiğdem Öztekin



Pişman olmak zaman kaybından başka bir şey değil.

Maalesef önce dayanamayıp uyarlamasını izlemiş ve o zaman çok sevmiştim. Kitap hali elbette çok daha güzeldi. Hele muhteşem Enderby Malikanesi başlı başına bir karakter gibiydi. Öyle bir yerde yaşamanın hayali ile okudum heyecanlı satırları. Agatha Christie bu güzel roman için iyi ki de Poirot'u tercih etmiş. Kitabın sonunda kitabın 1963 yılında filme uyarlandığından ancak ne hikmetse senaryoda büyük bir değişiklik yapılarak Miss Marple, Poirot'nun yerini aldığından bahsediliyor. Ben bu uyarlamayı seyretmiş ve büyük keyif almıştım. 

Her şey Richard Abernethie'nin cenazesinde ailede biraz çatlak olarak bahsedilen Cora'nın "Aslında o cinayete kurban gitti değil mi?" sözleriyle başlar. Herkes bu durumdan rahatsız olur. Ailenin avukatı Entwhistle bu sözleri kuşku ile karşılar. Olayları biraz araştırmaya karar verdiği sırada yeni bir ölüm haberi ile sarsılır ve Cora'nın sözlerinde haklı olduğu anlaşılır. Avukat, Poirot'ya gider ve araştırma başlar. 

Romanda büyük öneme sahip bir eşya yeşil antika malahit bir masa. Muhtemelen böyle bir şey olmalı. En nihayetinde olay bu masa ile çözülüyor desem abartmış olmam sanırım. 

Benim çok sevdiklerimden biri oldu tavsiye ederim... 

4 yorum:

  1. Hem Poirot hem de Miss Marple hastasıyım..:))
    Mutlaka ama mutlaka kitabı alacağım.. Özellikle yeşil antika masayı gözünüzde canlandırıp, tasviri bir resim koymanız çok çok hoşuma gitti gerçekten.. Bu da okuduğunuz kitaba verdiğiniz önemi ve ciddiyeti gösteriyor bence..
    Bloğunuzu merakla takip ediyorum. Teşekkürler
    Selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Nedense bu kitap aklımda hiç yer etmiyor :) kendi yazıma bakınca sevip sevmediğimi hatırlayabildim. Ama yazın her zamanki gibi çok hoş canım çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Canım yorumun için
      Sevgiler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...